Šaolino tradicijų skleidėjas Londone

Londono priemiestyje, visai šalia Tufnell Park metro stotelės, vis dar gyvos šimtametės Šaolino vienuolių tradicijos. Daugiau kaip prieš dešimt metų Kinijos Šaolino vienuolyne užaugęs Shifu Shi Yanzi į Jungtinę Karalystę atvyko savo kovos menų patirtimi bei filosofija pasidalinti su vakarų pasaulio gyventojais. Šiandien Laidoje „Žvilgsnis į Kiniją“ su vienuoliu kalbėsimės apie Šaolino vienuolyną bei jo gyvenimą Anglijoje.

Daugybė turistų bei kovos menų specialistų vyksta į Kiniją vien tam, kad aplankytų Šaolino vienuolyną. Jie nori išmokti kovos menų technikos bei kultūros, – pasakoja vienuolis. Anot jo, Vienuolyno abatas Jon Sin Shifu pamanė, kad pasaulyje yra daugybė žmonių, kuriems įdomu plačiau sužinoti apie Šaoliną ir jo mokymus, tad nusprendė išsiųsti vienuolius į į vairias pasaulio šalis ir taip skleisti kinų kultūrą.

“Vykti į Jungtinę Karalystę mane parinko abatas, kuris taip pat buvo ir mano mokytojas. Tuo metu, kai dar gyvenau Šaolino vienuolyne, daugybė užsieniečių atvykdavo specialiai tam, kad galėtų pakovoti su manimi. Aš buvau aštuoniskart Kinijos ir dukart pasaulio čempionas, tad daugybė kovotojų iš užsienio norėjo mokytis kartu su manimi. Abato manymu, aš išmaniau ne tik apie pačią kovą, bet ir apie budizmo filosofiją, tad dėl to aš ir buvau tinkamas žmogus vienuolynui ir kultūros centrui Anglijoje steigti.”

Pasak Shi Shifu, daugybė žmonių neteisingai supranta savoką vienuolis. Vienuolis visą savo gyvenimą praleidžia vienuolyne – jam neleidžiama susituokti, jis visą laiką studijuoja budizmą, o didžiausia jo siekiambė – nušvytimas. Be to vienuoliai moko bei padeda žmonėms. Tuo tarpu kovotojams vienuoliams bene geriausiai tiktų savoka „sekėjas“. Vienuolynuose jie turi mokytoją. Jie taip pat mokosi budizmo bei kung fu, tačiau vienuolyną jie gali palikti. Jiems leidžiama susituokti.

“Mokymasis Šaolino vienuolyne, stipriai skiriasi nuo to, kuris vaizduojamas vakarietiškuose filmuose. Treniruotės Šaoline yra sunkios, tačiau tuo pačiu ir paprastos. Tai nepanašu į kung fu filmus, kur visą dieną stovėdamas tam tikroje pozicijoje turi laikyti indą su vandeniu. Tokį vaizdą pamatysi tik filmuose. Realiame gyvenime viskas daug paprasčiau”, – sako vienuolis.

Diena Šaolino vienuolyne prasideda anksti.

“Keliamės maždaug 3 valandą ryto. Tuomet einame melstis bei giedoti. Po pusryčių vienuolyne prasideda darbai. Vienuoliai pasiskirstę skirtingas užduotis. Kai kurie vienuoliai pasilieka skirtinguose kambariuose, kadangi nuo 8 valandos ryto vienuolyną pradeda lankyti turistai. Būtent todėl visa kita turime padaryti labai anksti savo prisiminimais dalijasi Shi Shifu.

Kai lankytojams atsidaro vienuolyno durys, visi vienuoliai išsiskirsto po patalpas, už kurias yra atsakingi. Jie turi patikrinti, kad viskas tvarkoje. Žmonės ateina pasimeslti, uždegti smilkalų. Jie taip pat aukoja pnigus, tad vienuoliai turi užrašyti jų vardus. Kai kurie kiti vienuoliai dienos metu rūpinasi vienuolyno saugumu. Jie žiūri, kad niekur nekiltų gaisras galintis suniokoti senovinius vienuolyno pastatus. Kai kurie vienuoliai dirba vakarais. Kai kurie – kepa, kai kurie augina daržoves, dar kiti – atsakingi už valymą.”

“Vienuolyne taip pat yra darbų, kuriuos atlieka ne vienuoliai. Tokius darbus, kaip bilietų pardavimas dirba samdyti žmonės. Vienuolyno teritorijoje nuolat yra tokių specialybių atstovai kaip elektrikai, be to čia įsikūręs nedidelis policijos postas. Kai kurie žmonės sako, kad Šaolino vienuolynas yra kaip valstybės rūmai, o visur stovintys vienuoliai yra netikri. Tačiau tai netiesa. Žmonės tiesiog nežino, kad vienuolyne be vienuolių yra ir paprastų žmonių.“

Šaolino vienuolynas žinomas kaip vieta, kur susiformavo Kinijos kovos menų užuomazgos. Jis įkurtas 495 metais prieš mūsų erą, valdant Šiaurės Wei dinastijai. Nuo pat Tang dinastijos laikų čia buvo didžiausia Dzen budizmo mokykla.

Kaip pasakoja Shi Shifu, senaisiais laikais Šaolino abatas garsiausius to meto Kinijos kovotojus pakvietė atvykti ir trims metams apsistoti vienuolyne. Tuomet jie parašė knygas, kuriose mokinama, kaip greituoju būdu įsisavinti kovos menus. Visa Šaolino išmintis yra būtent iš šių knygų. Kadangi Šaolino vienuoliai savo žinias gavo iš pačių geriausių kovos menų mokytojų, jie taip pat yra geriausi iš geriausių kovotojų.”

Shi Shifu taip pat sako, kad pačius geriausius vienuolyno sekėjus pašaliniams lankytojams pamatyti sunku. “Geriausi iš garsiausių vienuolių pasilieka vienuolyne, kalnuose ar kaimuose. Jie nesuinteresuoti gauti dėmesio ir rodyti savo sugebėjimus. Į pasirodymus įvairiose pasaulio šalyse dažniausiai vyksta jauni Šaolino sekėjai, kurie nėra geriausiai įvaldę kovos menų technikos.”

“Anglijoje gyvenu jau apie dešimt metų ir matau, kad vakarų gyventojai gerbia Šaolino tradicijas. Žmonės galvoja, kad Šaolinas yra puikiausias dalykas, tačiau jiems sunku rasti geriausius mokytojus. Būtent todėl aš ir atvykau čia. Aš jaučiuosi atliekantis dižiulį darbą. Turiu pakeisti žmonių mąstymą taip, kad jie teisingai suprastų Šaolino mokymus. Atvykau čia mokyti tradicinės ir tikros Šaolino kultūros.”

Savo mokinius Shi Shifu moko pagrindinių Šaolino kovos menų principų. Pasak vyro, kovos menai apima ne tik kovos būdus. Jie apima ir kiniškąją bei budistinę kultūras. Juose taip pat yra Dzen filosofijos ir tuo grįstos kovos technikos: “Mes dažnai naudojame Bruce Lee žodžius, kad tai yra „kovos menas be muštynių“.

kategorija: