Šaolino kovos menai

Turinys

„Eilėse sakoma: brokato maiše saugomi 72 brangieji menai, saugomi jie Šaoline kaip didžiulė brangenybė. Aštuoniolika jų yra žymiųjų kovos meno traktatų vaisius. Kituose aštuoniolikoje išsamiai aprašyti gnklo valdymo metodai. Stebukilgi Ci (kin.: Qi 氣) paklusnumo metodai, tvirtumo ir lengvumo pratimai, sugriebimų metodai parašyti knygose vienuolių krauju, kurios kaip brangenybės saugomos brokato maiše.

Budizmo (kin.: Fo Jiao 佛教) filosofija niekuomet nevertino kokių nors kūno judesių kaip agresyvių, įžeidžiančių ar gynybinių. „Suteršta“ arba afektyvi, budistiniu požiūriu, gali būti tik proto būsena (ko pasekme tampa kūno judesys).Reikia pastebėti, kad budizmas raidos procese tyrė visas žmogiškos veiklos rūšis.

Ypatingas moralinio – etinio auklėjimo „Sien Sing Vei“ (kin.: Xian Xing Wei 贤行为) kelias kinų kovos menuose vadinamas Vu De (kin.: Wu De 武德) – pažodžiui „kovinė moralė“ arba „kovos meno kuriama gerovė“, o išplėstas šio vertimas reikštų „moralinės etinės savybės, formuojamos praktikuojant kovos menus“. Būtent šių savybių ugdymas nuo seno užima vieną svarbiausių vietų daugelyje UŠU mokyklų.

Kovos menai toli gražu negimė vienuolynuose, kaip daugelis mano. Jų pradžia – kruvinuose kovos laukuose. Ir iš ten jie papuolė į vienuolynus, kur veikiami budizmo ir daosizmo įgavo aiškias formas, filosofinį pagrindą, virto pilnaverte žmogaus ugdymo sistema ir buvo vėl sugražinti į pasaulį.

Kinų dokumentinių filmų ciklas „Kung fu quest“. Veina šio ciklo dalis skirtos Šaolino vienuolyno kovos menų istorijai. Vienas iš vos keleto dokumentinių filmų apie Šaolino vienuolyną, kuriame nagrinėjamas tikras (autentiškas) Šaolino kovos meno palikimas, kalbinami žymiausi šiuolaikiniai Šaolino kovos menų atstovai.

 

Įtakoti Čanbudizmo idėjų, besitobulindami kovos menuose, skirtingų epochų Šaolino vienuoliai – kariai (wuseng) į treniruočių praktiką įtraukdavo specialius pratimus, skirtus pasinėrimui (į susikaupimo būseną) ir stabilizavimą (sąmonės).Knygoje „Slapti Šaolino kovos meno rečitatyvai“ sakoma: „Atlikdamas pratimus pasitelk „panirimą ir stabilizavimą“, tam, kad tavo prigimtis pasinertų į ramybės būseną,

Vienas iš Šaolino vienuolyno kovos meno (kin.: Shao Lin Wu Gong 少林寺武功) liudininkų – tapybos pavyzdžiai, išlikę „Baltųjų aprangų salėje“ (kin.: Bai Yi Dian 白衣殿), esančioje rytuose nuo „Tūkstančio Budų salės“ (kin.: Qian Fo Dian 千佛殿). Pietinėje ir šiaurinėje „Baltųjų aprangų salės“ sienose nutapytose freskose vaizduojami Šaolino vienuoliai, kovojantys ginklais ir be jų.

Žymi kinų patarlė sako: „kovos menas gavo savo vardą iš vienuolyno, vienuolynas gavo šlovę iš kovos meno“ (kin.: Quan Yi Si Ming, Si Yi Wu Xian 拳以寺名,寺以武顯). Šaolino kovos menas (kin.: Shao Lin Wu Gong 少林武功) – tradicinė kultūrinė sistema susiformavusi Sung Šan (kin.: Song Shan 嵩山) kalnų budistinėje kultūrinėje terpėje, paremta budistiniais tikėjimais ir yra Čan (kin.: Chan 禅) budistų mokyklos išminties atspindys.

立陶宛的中国传统武术协会“少林”建立于2012年5月28日,不过近两年来本协会已经非正式地吸收了很多传统武术爱好者。目前立陶宛传统武术协会“少林”在维尔纽斯有30余名醉心于练武术的爱好者。目前正计划在立陶宛其它城市建立该协会的分部。 立陶宛的中国传统武术协会“少林”被许多世界上武术类协会承认,今年在拉脱维亚举行的国际公开赛的首次露面颇为成功:一共获得了5枚奖牌。本协会委派的代表团在2012年3月3日参加了在里加举行的一年一次的第6届武术公开赛。代表团的武术技巧得到了教练和观众很高的评价。在男子传统武术套路的项目中,本协会的代表团获得了金牌和银牌;在女子传统武术套路的项目中,本协会的代表团得了冠军;在成人武术传统武器的项目中也获得了奖牌。

Kinija tikrai ne ta šalis, kurioje viskas vyksta taip, kaip suplanuota, be to ir keliavome su ne maža grupe. Nesu linkęs tikėti tokiais dalykais kaip likimas ar mistinės apraiškos, tačiau šįkart, matyt, be to neapsieita. Kelionės pradžioje, tik atvykę į Pekiną, kaip įprasta aplankėme…

Puslapiai