„Susikaupimas ir stabilizavimas“ Šaolino kovos menuose

41744hp4sy0_b1.jpg

Įtakoti Čanbudizmo idėjų, besitobulindami kovos menuose, skirtingų epochų Šaolino vienuoliai – kariai (wuseng) į treniruočių praktiką įtraukdavo specialius pratimus, skirtus pasinėrimui (į susikaupimo būseną) ir stabilizavimą (sąmonės) (ru gong).

Knygoje „Slapti Šaolino kovos meno rečitatyvai“ (kin. Shaolin quanshu mijue, 少林拳術祕訣) sakoma: „Atlikdamas pratimus pasitelk „panirimą ir stabilizavimą“, tam, kad tavo prigimtis pasinertų į ramybės būseną, o širdis – sąmonė taptų tuščią; atmesk viską, kas ją apsunkina, - ir atsikratysi baimės ir nerimo; – atsikratysi baimės ir nerimo – ir pasieksi dvasios švarumą; pasieksi dvasios švarumą – energijos Ci bus pilna; energijos Ci bus pilna – ir derami virsmai (energijos organizme) vyks patys savaime; savaime gims gebėjimai – ir pradėsi suvokti veiksmo paskirtį, negalvodamas apie jo paskirtį, įsigilink į savo širdį – sąmonę – ir tavo energija Ci virs tvirta; „šis mokymas“* (si dao) atves į tai – ir atsiras galimybė galvoti apie „Didįjį pasiekimą…“

….Įgudusiai atlikdamas smūgius, tu tuo pat metu sėdi nesijudindamas; nei viena tavo kūno dalelė nejuda, tu esi visiškoje ramybėje; įvaldai tuštumą ir panyri į ją, tu lyg atlieki smūgį kairiu kumščiu; tu atsiduri ant seniai tavo suvoktos ribos, kur susijungia gyvenimas ir mirtis; todėl tu laimi prieš dabartinį priešininką, nedėdamas visiškai jokių pastangų; kiekviename žingsnyje regi Čan jėgos poveikį….“

* „Šis mokymas“ – šiuo atveju terminas reiškia budizmo mokymą; jame praktikuojamus sąmonės lavinimo būdus, kurie atveda žmogų į „Ddidyjį pasiekimą“, t.y. jo asmenybės virsmą, kovos menų kontekste – meistriškumo pasiekimą (gong fu).

Iš kinų kalbos išvertė Lietuvos tradicinio Ušu asociacija „Shaolin”

kategorija: